A picture paints a thousand words | de misvattingen van het Haagse Dynamic Duo el-Yousfi en Abou Soumayyah

in Aqidah - Geloofsleer door
Leestijd: 4 minuten
Soms maken beelden meer duidelijk dan een uitgebreid artikel. Deze uitingen van Grote Shirk zijn dus de handelingen die door predikers zoals Ismail Abou Soumayyah en Iliyas Yousfi worden wegverklaard als zijnde geen Shirk. Dit zijn รณรณk de sekten waar zij mee willen samenwerken, waar wij onze mond over moeten houden, en waar wij eigenlijk een รฉรฉnheid mee zouden moeten vormen. Dit zijn namelijk de groepen die worden gesteund en gepromoot door hun leiders in Nederland zoals Galal al-Jihany en Mhmed Aarab.

Als de moslim deze walgelijke Shirk praktijken afkeuren dan wordt er door hen gezegt:

Jullie snappen geen Balaaghah

‘Jullie begrijpen niet wat Majaaz ‘Aqli is’

‘Jullie zijn Wahhabies’

‘Jullie volgen niet de klassieke geleerden’

Zie hier bijvoorbeeld Ismail Abou Soumayyah doodleuk een boek van Mhmed Aarab aanprijzen alsof het niets is, een van de meeste fanatieke Ash’aris en Quburi Naqshibandi’s in Nederland! Die het boek van de grote Maliki geleerde Ibn Abi Zayd al-Qayrawaani heeft vertaald met grote verdraaingen, wa Allaahoe l-Moesta’aan. Maar ja, het is een Marokkaanse Shaykh he, dus dan maakt de rest niet meer uit toch? Als het maar geen Saudi Wahhabi is…








๐——๐—ฒ ๐—บ๐—ถ๐˜€๐˜ƒ๐—ฎ๐˜๐˜๐—ถ๐—ป๐—ด๐—ฒ๐—ป ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป ๐—ต๐—ฒ๐˜ ๐——๐˜†๐—ป๐—ฎ๐—บ๐—ถ๐—ฐ ๐——๐˜‚๐—ผ
ย 
Nu is het zo dat degenen die deze shirk en bidสฟah aanroepingen willen verdedigen dit doen met verschillende shubuhฤt (misvattingen), het zou dit artikel te lang maken als we al hun misvattingen de revue moesten laten passeren. Dus laat ik mezelf beperken tot de Shubhah (misvatting) die zij meerdere malen hebben opgegooid in hun pseudo academische facebook posts.

Dit is de shubhah die men noemt ‘๐˜ข๐˜ญ-๐˜”๐˜ข๐˜ฅ๐˜ซ๐˜ข๐˜ข๐˜ป ๐˜ข๐˜ญ-โ€˜๐˜ˆ๐˜ฒ๐˜ญ๐˜ช’, wat zoiets betekent dat men:

โ€œ๐˜ช๐˜ฏ ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜ธ๐˜ฐ๐˜ฐ๐˜ณ๐˜ฅ๐˜ช๐˜ฏ๐˜จ ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฅ๐˜ข๐˜ข๐˜ฅ ๐˜ต๐˜ฐ๐˜ฆ๐˜ด๐˜ค๐˜ฉ๐˜ณ๐˜ช๐˜ซ๐˜ง๐˜ต ๐˜ข๐˜ข๐˜ฏ ๐˜ช๐˜ฆ๐˜ฎ๐˜ข๐˜ฏ๐˜ฅ ๐˜ฅ๐˜ช๐˜ฆ ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ป๐˜ฆ ๐˜ฅ๐˜ข๐˜ข๐˜ฅ ๐˜ช๐˜ฏ ๐˜ธ๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ฌ๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ช๐˜ซ๐˜ฌ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ช๐˜ฅ ๐˜ฏ๐˜ช๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ท๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ณ๐˜ช๐˜ค๐˜ฉ๐˜ตโ€

Dus bijvoorbeeld dat iemand zegt:

โ€œO Husayn genees mijn dochterโ€

of โ€œO ‘Abd al-Qadir al-Jaylani redt mij uit deze benaderde situatieโ€

Dus ondanks dat Allaah degene is die de daad van het genezen verricht, wordt de daad gevraagd van iemand anders dan Allฤh. Maar, volgens hun beargumentering, is dit geen probleem. Want figuurlijk (madjaazan) wordt er zogenaamd bedoeld dat Allah gevraagd wordt en niet แธคusayn of al-Djaylฤnฤซ.

En dus met deze Shubhah (misvatting) argumenteren zij en verdedigen zij de extreme Soefies, vergoeilijken zij hun shirk daden en zwakken zij de ernst ervan af. Als klap op de vuurpijl vallen zij ook nog eens de moslims aan die deze Shirk praktijken aan de kaak stellen.

Dus wanneer zij zich richten tot de Awliyฤสพ en hun graven met aanroepingen waar er hulp, genezing, redding wordt verzocht aan anderen dan Allฤh, dan verdedigen deze voorvechters hen met de shubhah van al-Madjaaz al-โ€˜Aqli, al-Balรขghah, en Ismail Abou Soumayyah’s favoriete argument, het Istiqlali argument. Waar Ismail zegt (en ik quote hem):

Niemand staat het richten van een hulpvraag (al-istighaathah) aan een afwezige of overleden persoon toe, in zaken waar enkel Allah de Verhevene toe in staat is. Er is meermaals benadrukt dat dit ten alle tijden verboden is (h’araam) en dat dit KAN leiden tot de grote shirk (afgoderij), maar het is niet per definitie grote shirk. Er kan bijvoorbeeld sprake zijn van symbolisch taalgebruik.

En Ismail zegt (en ik quote hem):

“๐˜๐˜ฌ ๐˜ฌ๐˜ข๐˜ฏ ๐˜ธ๐˜ฆ๐˜ญ ๐˜ป๐˜ฆ๐˜จ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฅ๐˜ข๐˜ต ๐˜ฆ๐˜ณ ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ฆ ๐˜ฆ๐˜น๐˜ฑ๐˜ญ๐˜ช๐˜ค๐˜ช๐˜ฆ๐˜ต๐˜ฆ ๐˜ต๐˜ฆ๐˜ฌ๐˜ด๐˜ต๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ป๐˜ช๐˜ซ๐˜ฏ ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ค๐˜ช๐˜ต๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ฅ ๐˜ฅ๐˜ฐ๐˜ฐ๐˜ณ ๐˜ท๐˜ณ๐˜ฐ๐˜ฆ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ฆ ๐˜ฌ๐˜ญ๐˜ข๐˜ด๐˜ด๐˜ช๐˜ฆ๐˜ฌ๐˜ฆ ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐™™๐™ž๐™š ๐™™๐™ช๐™ž๐™™๐™š๐™ฃ ๐™ค๐™ฅ ๐™™๐™š ๐™ฅ๐™š๐™ง๐™ข๐™ž๐™จ๐™จ๐™ž๐™š ๐™ซ๐™–๐™ฃ ๐™ฉ๐™–๐™ฌ๐™–๐™จ๐™จ๐™ค๐™š๐™ก ๐™ž๐™จ๐™ฉ๐™ž๐™œ๐™๐™–๐™–๐™ฉ๐™๐™–๐™”

En Ismail zegt (en ik quote hem):

Zij zeggen zelfs: ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ฆ ๐˜ฅ๐˜ช๐˜ฆ ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ข๐˜ข๐˜ฏ๐˜ณ๐˜ฐ๐˜ฆ๐˜ฑ๐˜ต ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ฌ๐˜ต ๐™™๐™–๐™ฉ ๐™ฏ๐™ž๐™Ÿ ๐™š๐™š๐™ฃ ๐™—๐™š๐™ฅ๐™–๐™–๐™ก๐™™๐™š ๐™ข๐™–๐™˜๐™๐™ฉ ๐™ค๐™› ๐™ ๐™ง๐™–๐™˜๐™๐™ฉ ๐™—๐™š๐™ฏ๐™ž๐™ฉ๐™ฉ๐™š๐™ฃ (๐™ž๐™จ๐™ฉ๐™ž๐™ฆ๐™ก๐™–๐™–๐™ก๐™–๐™ฃ!), ๐˜ฅ๐˜ช๐˜ฆ ๐˜ช๐˜ด ๐˜ฐ๐˜ฏ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ฐ๐˜ท๐˜ช๐˜จ ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ธ๐˜ฐ๐˜ณ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ฏ, ๐˜ข๐˜ข๐˜ฏ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ป๐˜ช๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ฌ๐˜ฆ๐˜ญ ๐˜ˆ๐˜ญ๐˜ญ๐˜ข๐˜ฉ ๐˜ฅ๐˜ฆ ๐˜ด๐˜ฎ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ฌ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜ฅ๐˜ฆ ๐˜ฌ๐˜ข๐˜ฏ ๐˜ท๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ฉ๐˜ฐ๐˜ณ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ช๐˜จ๐˜ฆ ๐˜ฌ๐˜ณ๐˜ข๐˜ค๐˜ฉ๐˜ต ๐˜ฐ๐˜ง ๐˜ฎ๐˜ข๐˜ค๐˜ฉ๐˜ต ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜ป๐˜ช๐˜ต. “

En Ismail zegt (en ik quote hem):

“๐˜ธ๐˜ข๐˜ฏ๐˜ฏ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ณ ๐˜ช๐˜ฆ๐˜ต๐˜ด ๐˜ธ๐˜ฐ๐˜ณ๐˜ฅ๐˜ต ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ท๐˜ณ๐˜ข๐˜ข๐˜จ๐˜ฅ ๐˜ข๐˜ข๐˜ฏ ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ญ ๐˜ฐ๐˜ง ๐˜ฑ๐˜ณ๐˜ฐ๐˜ง๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ต ๐™™๐™–๐™ฃ ๐™ž๐™จ ๐™™๐™ž๐™ฉ ๐™จ๐™ก๐™š๐™˜๐™๐™ฉ๐™จ ๐™๐™š๐™ฉ ๐™œ๐™š๐™—๐™ง๐™ช๐™ž๐™  ๐™ข๐™–๐™ ๐™š๐™ฃ ๐™ซ๐™–๐™ฃ ๐™š๐™š๐™ฃ ๐™ซ๐™ค๐™ค๐™ง๐™œ๐™š๐™จ๐™˜๐™๐™ง๐™š๐™ซ๐™š๐™ฃ ๐™š๐™ฃ ๐™ฉ๐™ค๐™š๐™œ๐™š๐™จ๐™ฉ๐™–๐™–๐™ฃ ๐™ข๐™ž๐™™๐™™๐™š๐™ก, ๐˜ป๐˜ฐ๐˜ข๐˜ญ๐˜ด ๐˜ฅ๐˜ฆ ๐˜ต๐˜ฆ๐˜ฌ๐˜ด๐˜ต๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฅ๐˜ข๐˜ข๐˜ณ ๐˜ท๐˜ฐ๐˜ญ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ด ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฐ๐˜ฑ ๐˜ฅ๐˜ถ๐˜ช๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ฏ, ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ช๐˜ด ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ข๐˜ญ๐˜ต๐˜ช๐˜ซ๐˜ฅ ๐˜ˆ๐˜ญ๐˜ญ๐˜ข๐˜ฉ ๐˜ฅ๐˜ช๐˜ฆ ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ฎ๐˜ช๐˜ฅ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ญ ๐˜ธ๐˜ฆ๐˜ญ/๐˜ฏ๐˜ช๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ข๐˜ค๐˜ค๐˜ฆ๐˜ฑ๐˜ต๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ต ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฅ๐˜ฆ ๐˜ด๐˜ฎ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ฌ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜ฅ๐˜ฆ ๐˜ธ๐˜ฆ๐˜ญ/๐˜ฏ๐˜ช๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ท๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ฉ๐˜ฐ๐˜ฐ๐˜ณ๐˜ต. ๐˜•๐˜ฐ๐˜จ๐˜ฎ๐˜ข๐˜ข๐˜ญ๐˜ด: ๐˜ท๐˜ฐ๐˜ญ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ด ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฅ๐˜ถ๐˜ช๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฅ๐˜ฆ ๐˜ต๐˜ฆ๐˜ฌ๐˜ด๐˜ต๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฐ๐˜ฑ ๐˜ฅ๐˜ฆ ๐˜ฑ๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ฎ๐˜ช๐˜ด๐˜ด๐˜ช๐˜ฆ ๐˜ท๐˜ข๐˜ฏ ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ต ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ฃ๐˜ณ๐˜ถ๐˜ช๐˜ฌ ๐˜ท๐˜ข๐˜ฏ ๐˜ป๐˜ฐ’๐˜ฏ ๐˜ฎ๐˜ช๐˜ฅ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ญ.”

En Ismail zegt (en ik quote hem):ย 

“๐˜Œ๐˜ฏ ๐˜ป๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ง๐˜ด ๐˜ข๐˜ญ ๐˜ป๐˜ฐ๐˜ถ ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฉ๐˜ถ๐˜ญ๐˜ฑ๐˜ท๐˜ณ๐˜ข๐˜ข๐˜จ ๐˜ป๐˜ช๐˜ซ๐˜ฏ, ๐˜ฅ๐˜ข๐˜ฏ ๐˜ฌ๐˜ข๐˜ฏ ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ข๐˜ญ๐˜ด๐˜ฏ๐˜ฐ๐˜จ ๐˜ป๐˜ฐ ๐˜ป๐˜ช๐˜ซ๐˜ฏ ๐˜ฅ๐˜ข๐˜ต ๐˜ฎ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ฏ๐˜ช๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ญ๐˜ฆ๐˜ต๐˜ต๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ญ๐˜ช๐˜ซ๐˜ฌ ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜ฅ๐˜ฐ๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ต ๐˜ฎ๐˜ข๐˜ข๐˜ณ ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ป๐˜ช๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ข๐˜ญ๐˜ด ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ท๐˜ฐ๐˜ณ๐˜ฎ ๐˜ท๐˜ข๐˜ฏ ๐˜ต๐˜ข๐˜ธ๐˜ข๐˜ด๐˜ด๐˜ฐ๐˜ฆ๐˜ญ (๐˜ฉ๐˜ถ๐˜ญ๐˜ฑ ๐˜ท๐˜ณ๐˜ข๐˜จ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ข๐˜ข๐˜ฏ ๐˜ˆ๐˜ญ๐˜ญ๐˜ข๐˜ฉ, ๐˜ฎ๐˜ช๐˜ฅ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ด ๐˜ฅ๐˜ฆ ๐˜ฑ๐˜ฐ๐˜ด๐˜ช๐˜ต๐˜ช๐˜ฆ ๐˜ฅ๐˜ช๐˜ฆ ๐˜ฅ๐˜ฆ ๐˜ฑ๐˜ณ๐˜ฐ๐˜ง๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ง๐˜ต).”

Is het zeggen van ‘๐˜– ๐˜”๐˜ถ๐˜ฉ๐˜ข๐˜ฎ๐˜ฎ๐˜ฆ๐˜ฅ ๐˜ณ๐˜ฆ๐˜ฅ๐˜ต ๐˜ฐ๐˜ฏ๐˜ด’ hetzelfde als hulp vragen aan Allaah middels de positie van de Profeet? Wa Allaahoe l-Moesta’aan.

Als je denkt wie is Ismail voorgegaan met dit ‘istiqlali’ argument? Schrik dan niet dat dit alles behalve de klassieke geleerden zijn, dat is slechts zijn dekmantel. Maar hij zal nooit in staat zijn met รฉchte klassieke geleerden te komen die dit goedkeuren. Hij is enkel in staat om met post-klassieke geleerden te komen, en zรฉlfs hen heeft hij verkeerd begrepen en zij gingen niet zรณ ver in hun shoeboehaat. In werkelijkheid pakt Ismail zijn kennis van moderne hedendaagse personen zoals Hatim al-‘Awni en Yasir Qadhi, en Muhammed ‘Alawi al-Maliki. En hun voorgangers van de vijanden van de da’wah naar al-Tawhid zoals Dรขwud b. Djirdjis, Zayni Dehlaan en anderen. Degenen die vijandig waren aan de zuivere da’wah van Sh. Muhammed b. ‘Abd al-Wahhaab die Mekka en Medinah, en het hele Arabische Schiereiland met de Hulp van Allah gezuiverd heeft van deze Shirk, walhamdulillaah.
ย 
ย 
Lang verhaal kort, wat deze mushrikin op de video dus allemaal uitroepen richting ‘Abd al-Qadir al-Jaylaani is gรฉรฉn Shirk bij het Dynamic Duo. Maar dat is balรขghah, en Majaaz al-‘Aqli en als zij huilend en smekend ‘Abd al-Qaadir al-Jaylani vragen om hulp en bescherming en vergeving dan geloven zij natuurlijk niet dat ‘Abd al-Qaadir al-Jaylaani hun รฉcht kan helpen…

Want de hemel is paars, de zee is groen en de bal is vierkant

uวสŒoqวส‡sษนวpuo ส‡วฤฑฬฃu ส‡ษษส‡s ส‡sสžวส‡ วzวp uว

Voor een uitgebreiddere reactie welke ingaat op de diepere onderliggende oorzaken van deze dwalingen lees:

https://www.sahieh.nl/2022/05/08/kennis-van-al-balaaghah-of-van-al-balghah-el-yousfi-en-het-aanroepen-van-de-profeet-%ef%b7%ba/

๐™ˆ๐™ค๐™œ๐™š ๐˜ผ๐™ก๐™ก๐™–๐™–๐™ ๐™ค๐™ฃ๐™จ ๐™—๐™š๐™จ๐™˜๐™๐™š๐™ง๐™ข๐™š๐™ฃ ๐™ฉ๐™š๐™œ๐™š๐™ฃ ๐™™๐™š๐™ฏ๐™š ๐™œ๐™š๐™ฌ๐™š๐™ก๐™™๐™ž๐™œ๐™š ๐™™๐™ฌ๐™–๐™ก๐™ž๐™ฃ๐™œ๐™š๐™ฃ.

ย 

Geef een reactie

Your email address will not be published.

*